هَوَل مدیریت_هَوَل تجارت

دسامبر 4, 2020

واژه هَوَل واژه قشنگیه برای مدیریت و خیلی از روابط این روزای مردم !!!

بزارید با یک داستان شروع کنیم ؛ یه دوستی داشتیم که متاسفانه فکر می کرد اگه ۳۰ نفر دورو برش باشن و با ۱۰ تاشون صمیمی باشه و با ۴تا شون رابطه نزدیک داشته باشه و به عبارت امروزی دوستان، باهاشون BFF باشه، کار قشنگیه و زندگی همین جوری ادامه پیدا می کنه. بعد چند سال که گذشت چند وقت پیش بهم گفت خیلی تنهام و یک تنهایی بی هدف. هیچکی نیست باهاش خاطره هامون رو تعریف کنم و بهش بگم یادته فلان و بهمان و … .

            حالا این موضوع رو بیاریم در بحث کسب و کار بررسی کنیم، افرادی هستند که واقعا هَوَل تجارت و مدیریت هستند، به هر کاری دوست دارند ورود پیدا کنند و با هر کسی در هر زمینه ای حرف بزنند. نهایت چه چیزی می ماند بعد از چند سال ؟ شما می مانید و یک دریا کار و اطلاعات ولی با عمق یک متر که به هیچ دردی نمی خورد.

هر کسی که موضوع اصلی خودش را پیدا کرد دیگر به حرفای خام و ناپخته شما گوش نخواهد کرد. برایش حرف های شما و رفتارهای شما بی ارزش بوده و نمی توانید نه خود را و نه دیگرران را ارضا کنید و شما می مانید با یک تنهایی بی هدف در زمینه کسب و کار و تجارت.

نتیجه این که سعی کنید در یک موضوع به عمیق ترین اطلاعات و دانش برسید که متخصص باشید. بعد از چند سال تازه لذت بخش ترین نتیجه ها رو می بینید و به اهدافتان خواهید رسید

در روابط هم همینطور، با یک آدم مانند دو تا سنگ سیقل بخورید که با هم یک روز چفت بشوید و عمیق باشید تا یک روز از خاطرات در کنار هم بودن لذت ببرید. نه اینکه با همه هر چیزی رو بدون در نظر گرفتن چهارچوب آن به اشتراک بگذارید که در نهایت یک مانند یک کالا با شما برخورد خواهد شد.

جمال محمدی

مشاور حوزه اقتصاد سیاسی

مدیر عامل شرکت آینده زرین

AzcoIRAN.ir


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *